Iets na 07.00 uur zondagmorgen begon het al druk te worden bij de McDonalds Blokhoeve! Wat is er aan de hand?
Oh MCN heeft een lange rit voor de boeg vandaag.

Ongeveer 10 motoren. Een snelle groep was gewenst. Dus 2 groepjes van 5 motoren. Mooi overzichtelijk en veilig op de weg.
Adri reed bij de snelle groep voor. En Wim bij de andere groep waarbij ik achteraan reed. Walter als 2de. Bas en Monique daar tussen in.

De afstand tot de lunchstop aan de IJssel was 185 km. Op zich al de lengte van een normale MCN rit!

De rit ging vanuit Nieuwegein naar het oosten. De Veluwe in. Dat kwam goed uit: er was veel schaduw onderweg met het warme weer van richting de 30 graden. Een koffiestop bij Hoenderloo gaf even wat adempauze. Daarna weer verder over de mooie wegen in de Veluwe. Dat heeft Adri toch maar mooi gedaan!

Bij de lunchstop ging de snelle groep van Adri net weer verder. We konden zo mooi stoelen wisselen op een mooie plek op het terras.
Ik zag patat met boerengroente, pannenkoeken en ik had een lekkere salade met zachte geitenkaas. Omdat het zo heet was zaten we heerlijk onder een grote parasol. En een zacht windje maakte het nog aangenamer.

Dan weer verder: weer de Veluwe in. Weer andere mooie wegen: perfect.
Via Elburg langs de Veluwe meren richting Nieuwegein. En met dit mooie weer was het erg druk op en aan de meten. Maar op de weg gelukkig helemaal niet.
Walter ging nog bij zijn vader in Zeewolde op bezoek. Monique en Bas gingen via de A28 naar Wijk bij Duurstede. En Wim en ik nog een stukje langs de randmeren via de A27 naar Utrecht. Het was echt een mooie dag met een zeer mooie route van Adri.

Gr. Peter van der Voorn

Ok leuk een avondrit. Altijd wat lastig als de wekker om 5.50uur afgaat. Maar ik kon hem dit keerl afkappen en via de dijk en de pont van Culemborg of Beusichem terug naar Wijk.

De avond ervoor alleen de route op de GPS proberen te zetten, zonder Bas. Het leek te werken, importeren, ik al helemaal bij, maar nee geen route, gr. Probeer dan de slaap eens te pakken, bah.

Ok de dinsdag na mijn werk toch maar naar huis en alsnog proberen het voor elkaar te krijgen. Na meerdere pogingen (3 of 4), ik deed volgens mij precies dezelfde, ja eureka het werkt. Joehoe!!!! Ik heb nu ook de route, deel 1 en 2. Ok de pret kan beginnen. Hoe is het mogelijk, ikke!!!!! Toppie.

Goed bij elkaar toch wel erg laat geworden, kwam om 18.27 uur daar aan, net op tijd dus. Ik wilde de dijk pakken, maar qua rijd toch maar de provinciale weg en A12 genomen. Ze waren er nog. Nog even met wat mensen gepraat, foto’s genomen en daar ging de 1e groep, daarna de snelle en wij om 18.44 uur.

Inmiddels heb ik meerdere keren enkele dezelfde nieuwe leden gezien, ze lachen nog steeds, goed teken.

Wat ik het ultieme reisweer vind is bewolkt en zo’n 20 graden. Zeker in de avond kan de zon je erg verblinden, daar zou de route uitzetter rekening mee kunnen houden, haha. Het maakt het wel snel donker en dat op de bijna langste dag van het jaar. Tja de dagen worden bijna weer korter.

Ik vond het weer een mooie route. Weer weggetjes die je doen verassen. En wat een mooie omgeving, wat wonen we toch in een mooi land. Wat mijn dag goed maakt is dat ik grote witte gevleugelde vrienden zag bij het water. Drie, weer kijken op de weg en nee vier, joepie, vier lepelaars. Hahahaha geweldig, super. Ik zit dan te joelen in mijn helm, en dat doe ik volgens mij nog als ik 80 ben.

Ook goed geregeld een stop halverwege, gezellig ook. Ik zat in de laatste groep en vond het al opvallend dat veel leden een gebakje namen. Iedereen dus! Zozo doe maar lux, lekker hoor. Ja die krijg je erbij werd er gezegd. Oh, ja dan neem ik ook een heerlijk gebakje. En of ik ook koffie wilde? Nee daar ga ik raar van kijken, thee dan? Hm wat een keuze.

Wat bleek nou, er is iets misgegaan met de communicatie van de MCN met het bellen en bespreken dat wij met ongeveer 25 mensen zouden komen en bij vertrek zou er nog precies het getal doorgebeld worden. Dat werkte heel goed en daar waren ze erg blij mee. Super afspraak. Er werd gesproken over eventueel koffie met eventueel een gebakje. Nou dat is letterlijk in het boek genoteerd, koffie met gebak. Ze hebben normaal appeltaart in huis, (op is op), maar nu hadden ze 25 stuks allerlei gebak ingekocht. Tja Carlo en ik hebben wat overlegd met het personeel en we zijn er uit gekomen. Negen leden hadden hun gebakje toch betaald en de rest is 50/50 gedaan. Wij kregen als tip mee om de volgende keer gewoon vrije keus voor drinken door te geven. Nu waren zij verrast dat wij ineens een ice tea of chocomelk wilde. 😉 Dit is een les die geleerd moet worden, waar de fout ook ligt, dan maar gedeelde smart. Voor hun is dit ook niet leuk, ze deden zo hun best, pluim voor hun. Verder was de bediening daar heel prettig en ik heb daar een goed gevoel aan over gehouden toen Carlo en ik als laatste het restaurant verlieten als nette MCN leden. We werden nog uitgezwaaid.

Het was ook erg gezellig om daar bij elkaar te zitten, en zo kwamen er vragen over de hutten in Valkenburg, Hoe werkt dat dan? Zonder ledenlijst hoe weet ik dan wie er gaat en wie er in een hut wilt en bla bla bla…..? In principe is het zo dat je zelf moet regelen met wie je samen een hut wilt en je moet hem sowieso zelf boeken en betalen. Er kunnen 4 mensen in een hut, dat is tevens het goedkoopst, omdat de hutten per hut per nacht worden betaald. Dus als je eenmaal weet met wie je een hut deelt moet je financieel ook delen. Iemand die ineens niet kan komen moet dan wel betalen of iemand anders op die plek kunnen zetten. Het werkt niet zoals in Bleialf dat we het hele kamp hebben ongeacht alle hutten vol zitten en we alleen de volle hutten betalen.

Zo’n avondrit is altijd leuk, niet ver, maar toch even uit met de gezellige MCN. Het is voor menigeen wat haasten zo na het werk, of onhaalbaar, dat kan helaas ook. Het is al enkele jaren een fijt dat we avondritten hebben geïntroduceerd en wel met groot succes. Het is ook erg fijn om verschillende avonden te hebben i.v.m. andere clubs en verenigingen. Wat ik helemaal top vind is nu in 2018, dat de 2e op dinsdag is. De 3e op een woensdag, enz. Zo weet je precies hoeveel avondritten er nog komen. 😉

Ok dan, dit was het wel weer even, tot een volgende keer.

Vriendelijke groetjes, Monique Tuinstra

Een keer vreemd gaan!

Stiekem had ik al een jaar contact via Facebook, bekeek de foto’s en volgde alle uitstapjes, maar had een ontmoeting nog nooit aangedurfd.

Tot zondag 8 april, per mail had ik gevraagd of ik kennis mocht komen maken en ik was van harte welkom. YES, eindelijk was het zover, ik ging de motor club Nieuwegein ontmoeten.

Een hele stap kan ik u melden, ik ben namelijk al lid van een motorclub en dan voelt het toch een beetje als vreemdgaan, zeker omdat die club, de BMW club Nederland die dag met haar “nieuwe” leden ging toeren.

Al vroeg stond ik bij mijn zoon & schoondochter in de straat om samen met hen en mijn echtgenote Petra naar Nieuwegein te gaan. Peter van der Voorn vond het een goed idee om met z’n viertjes te komen en voor ons ook wel gezellig, want zo vaak rijden we niet gezamenlijk.

Al op de parkeerplaats van het pétanque centrum werden we zeer hartelijk welkom geheten door Wim, Peter en Arie en binnen kwam Yacinthe zich namens de jong MCN voorstellen. Na het applaus voor Arie en het hijsen van de clubvlag hebben we een prachtige rit gemaakt, met Rinus als bekwaam voorrijder.  Met de gezellige groep hebben we uiteraard Haastrecht ook aangedaan waar heel slim voor iedereen een gelijke lunch werd aangeboden (betaalbaar en lekker snel). Na zo’n top dag kan je natuurlijk alleen maar besluiten om lid te worden!

Alhoewel er agenda technisch wel eens een conflict zou kunnen ontstaan blijkt er van vreemd gaan overigens geen sprake, de leden van de MCN komen allemaal uit de regio.  De MCN heeft in tegenstelling tot de BCN, wat een landelijke merkenclub is, geen auto’s en slechts enkele BMW ’s. De combi auto’s en motoren plus leden uit heel Nederland maakt het organisatorisch wat complexer maar ook wezenlijk anders dan de MCN met leden uit de buurt en een mooi pallet aan verschillende merken motoren.

Tot slot zal ik ons nog even voorstellen:

Wij heten Petra en Arno de Jager, zijn allebei 57 en wonen al ruim 33 jaar in Hagestein. Al op mijn 18e verjaardag stapte ik op de motor met proefrijbewijs, zoals dat toen heette. Tien jaar geleden ben ik opnieuw opgestapt, eerst op een R75-5 oldtimer die nu in de huiskamer staat, daarna een R1150RT en nu een K1600GT.

De laatste hebben we gekocht omdat Petra altijd te weinig ruimte heeft voor haar bagage bij weekendjes weg én omdat ik waanzinnig geniet van het prachtige geluid…… Plausibele redenen dus voor een 6 cilinder haha.

We kunnen als het moet ook altijd nog ons eigen motorclubje beginnen, alle stelletjes uit ons gezin hebben namelijk minimaal 1 motor rijbewijs. Gelukkig wonen we dus niet in Lopik aan de dijk.

Petra en Arno

PvdV: De foto’s met o.a. de BMW in de woonkamer kunnen helaas niet geplaats worden. Hier wordt aan gewerkt!!

Van duo naar actief rijdend lid (Bas Spanjaards)

Het is aanpassen, proberen en het toch eigen maken van de handelingen op een oude pan european. Zwaar in gewicht als het stilstaat, koppeling is meer duwen en in zijn “vrije” zetten is nog even zoeken. Nu 4 x gereden op mijn pan, in een groep, alleen, met vallen en opstaan, maar het komt wel en gaat steeds vloeiender. Een kwestie van gewoon doen, testen, meer ervaring krijgen, blijven rijden en oefenen, oefenen, oefenen.  Blijft leuk dat motorrijden.  Bedankt voor de rit.

Groetjes en tot de volgende rit. Bas

Verslag zomertijdrit 25-3-2018

Laat ik weer eens een verslag schrijven, al een tijd terug.

Bas was voor het eerst met de motor naar mij toe gekomen en we hebben moeten passen en meten om dat ding in mijn achtertuin te krijgen, daar zeg je u tegen. Wel pal achter de schuttingdeur, want anders hadden we nog tig keer moeten steken om hem netjes in het midden te zetten. Hij had daarna 1 zijkoffer eraf kunnen krijgen en er met moeite ook weer op, maar eigenlijk zit de kentekenplaat in de weg, dus dat is geen optie. Maar goed hij kan in de tuin, dat vind ik wel erg prettig.

Afgelopen week lag er nog pekel op de weg, dus ik vroeg mij af of ik zou gaan rijden. Ik zei al tegen hem, jij mag best gaan, maar met pekel dan zwaai ik wel uit met de auto, haha. Het had gelukkig op tijd, redelijk genoeg geregend en ja wij zouden rijden. Wij waren de 1e van de MCN, mag in de krant, alleen Lucy was er en Arie kwam net aanrijden, met de auto, toen wij nog bij de motoren stonden.

We waren zaterdag voor het eerst met z’n tweeën met twee motoren op pad, even oefenen. Bandenspanning op orde maken en wat nieuwe sapjes erbij. Ik sinds maanden weer in het zadel, hij heeft in de winter gewoon doorgereden op de lesmotor, haha. Mijn accu er weer in en dit keer netjes de klok gelijk gezet, wat een gedoe. En dat mocht ik zondag dus nog een keer doen, oh ja! Het klokje bij Bas z’n motor leek ons erg makkelijk. Een knopje uur, minuut en reset, maar het wilde niet lukken. Tja of je stopt de stekker erin, contactslot. J

Afijn, nu de rit. Adri heeft een erg leuke bochtige route uitgezet, maar vond het te koud om mee te rijden, zo ook Yacinthe. In onze lunchpauze begrepen wij dat ze alsnog zijn gaan rijden en ons al voorbij waren. Wij waren met 9 solo motoren en later bleek 4 navigaties. 2 Garmin en 2x TomTom, waarvan 1 rare dingen liet zien, dus Walter wilde niet voor rijden. Ok, dus ik ben als voorrijder gaan rijden, voor het eerst sinds ik navigatie heb. Nu ben ik een plaatjes mens, dus dit is inderdaad wel makkelijker dan tekst met een routerol, maar ik heb geen geluid en heb nog wat moeite met wanneer ik precies de bocht om moet. Susan had als taak de gelederen te sluiten en bij nood even dar het voortouw te nemen.

Straatje keren was meerdere keren voorgekomen helaas, sorrie. Meerdere keren te vroeg en 1x te laat. Het begon al in Nieuwegein na enkele kilometers, de route was klaar. Dus stop route en opnieuw en ja we konden weer verder. Ik dacht ik neem de ventweg om dan zo de weg weer op te draaien, maar dat was dus net doodlopend. Goed begin dacht ik nog, dan is 9 motoren best wel veel. Later in de route waren ze met de weg bezig die ik moest hebben, dus met even terugrijden kwamen we er ook langs de andere kant van het watertje.

Er was 1 aspirant Jong MCN rijder bij en Bas net zijn rijbewijs en motor, dus dat voelt als een extra verantwoordelijkheid voor mij. Ik was zo blij dat ik de route erop had gekregen met hulp van……… Door al die vele bochten en veel andere weggebruikers schoot de rit niet op en ik was erg blij dat ik een restaurant tegenkwam waar we de 1e stop hielden. Ik merkte dat 9 motoren een lang elastiek werden, dus ik moest mijn snelheid wel aanpassen. Sowieso is het in het begin van het seizoen, dus nog even rustig aan. Dit restaurant zat vol met erg veel motorrijders, goh waar komen die toch ineens vandaan? En veel gezinnen met erg veel kinderen, een dolle boel dus.

De officiële lunchpauze, eind deel 1 was lekker rustig. Ik had wel sterk het vermoeden dat onze motoren wel meer motoren aantrokken. Of wij gereserveerd hadden? Geen idee. Ik zie nog zo bijdehand. We weten van te voren natuurlijk nooit hoeveel mensen er op komen dagen. Maar er was wel gebeld voor ongeveer 9 personen. Ik vroeg nog of er een club genoemd was, maar dat was niet zo. Moet niet gekker worden, wel precies ons aantal. Dus Adri als jij het was, je mag door voor de wasmachine.

Natuurlijk maakte de zon het warmer, maar de zomerhandschoenen heb ik na de lunch toch weer verruild voor wat dikkere. De zonnebril kwam erg goed van pas. We hebben weer veel vogels gezien waaronder twee vliegende zilverreigers vlak rechtsvoor naast ons, geweldig en oh we moeten naar rechts, hm. Nu weet ik dat de winters steeds warmer worden en dat er parkietachtige in het Vondelpart leven, maar om nu een kleine papagaai of grote gifgroene parkiet langs de kant van het water in een stuik te zien vond ik wel het hoogtepunt van die dag.

Na de lunch begreep ik dat menigeen niet terug zou gaan naar Nieuwegein. Aan het eind van de rit wilde ik nog even stoppen om elkaar nog even te spreken op een parkeerplaats ofzo, maar waar doe je dat dan? In dit geval te laat, want van de 9, inmiddels 8 stopte er 4 bij het AC bij de Meern. Bedankt dat jullie mee reden, een gezellig cluppie. Tot een volgende keer.

Groetjes, Monique

Iets na 07.00 uur zondagmorgen begon het al druk te worden bij de McDonalds Blokhoeve! Wat is er aan de hand?
Oh MCN heeft een lange rit voor de boeg vandaag.

Ongeveer 10 motoren. Een snelle groep was gewenst. Dus 2 groepjes van 5 motoren. Mooi overzichtelijk en veilig op de weg.
Adri reed bij de snelle groep voor. En Wim bij de andere groep waarbij ik achteraan reed. Walter als 2de. Bas en Monique daar tussen in.

De afstand tot de lunchstop aan de IJssel was 185 km. Op zich al de lengte van een normale MCN rit!

De rit ging vanuit Nieuwegein naar het oosten. De Veluwe in. Dat kwam goed uit: er was veel schaduw onderweg met het warme weer van richting de 30 graden. Een koffiestop bij Hoenderloo gaf even wat adempauze. Daarna weer verder over de mooie wegen in de Veluwe. Dat heeft Adri toch maar mooi gedaan!

Bij de lunchstop ging de snelle groep van Adri net weer verder. We konden zo mooi stoelen wisselen op een mooie plek op het terras.
Ik zag patat met boerengroente, pannenkoeken en ik had een lekkere salade met zachte geitenkaas. Omdat het zo heet was zaten we heerlijk onder een grote parasol. En een zacht windje maakte het nog aangenamer.

Dan weer verder: weer de Veluwe in. Weer andere mooie wegen: perfect.
Via Elburg langs de Veluwe meren richting Nieuwegein. En met dit mooie weer was het erg druk op en aan de meten. Maar op de weg gelukkig helemaal niet.
Walter ging nog bij zijn vader in Zeewolde op bezoek. Monique en Bas gingen via de A28 naar Wijk bij Duurstede. En Wim en ik nog een stukje langs de randmeren via de A27 naar Utrecht. Het was echt een mooie dag met een zeer mooie route van Adri.

Gr. Peter van der Voorn

Ok leuk een avondrit. Altijd wat lastig als de wekker om 5.50uur afgaat. Maar ik kon hem dit keerl afkappen en via de dijk en de pont van Culemborg of Beusichem terug naar Wijk.

De avond ervoor alleen de route op de GPS proberen te zetten, zonder Bas. Het leek te werken, importeren, ik al helemaal bij, maar nee geen route, gr. Probeer dan de slaap eens te pakken, bah.

Ok de dinsdag na mijn werk toch maar naar huis en alsnog proberen het voor elkaar te krijgen. Na meerdere pogingen (3 of 4), ik deed volgens mij precies dezelfde, ja eureka het werkt. Joehoe!!!! Ik heb nu ook de route, deel 1 en 2. Ok de pret kan beginnen. Hoe is het mogelijk, ikke!!!!! Toppie.

Goed bij elkaar toch wel erg laat geworden, kwam om 18.27 uur daar aan, net op tijd dus. Ik wilde de dijk pakken, maar qua rijd toch maar de provinciale weg en A12 genomen. Ze waren er nog. Nog even met wat mensen gepraat, foto’s genomen en daar ging de 1e groep, daarna de snelle en wij om 18.44 uur.

Inmiddels heb ik meerdere keren enkele dezelfde nieuwe leden gezien, ze lachen nog steeds, goed teken.

Wat ik het ultieme reisweer vind is bewolkt en zo’n 20 graden. Zeker in de avond kan de zon je erg verblinden, daar zou de route uitzetter rekening mee kunnen houden, haha. Het maakt het wel snel donker en dat op de bijna langste dag van het jaar. Tja de dagen worden bijna weer korter.

Ik vond het weer een mooie route. Weer weggetjes die je doen verassen. En wat een mooie omgeving, wat wonen we toch in een mooi land. Wat mijn dag goed maakt is dat ik grote witte gevleugelde vrienden zag bij het water. Drie, weer kijken op de weg en nee vier, joepie, vier lepelaars. Hahahaha geweldig, super. Ik zit dan te joelen in mijn helm, en dat doe ik volgens mij nog als ik 80 ben.

Ook goed geregeld een stop halverwege, gezellig ook. Ik zat in de laatste groep en vond het al opvallend dat veel leden een gebakje namen. Iedereen dus! Zozo doe maar lux, lekker hoor. Ja die krijg je erbij werd er gezegd. Oh, ja dan neem ik ook een heerlijk gebakje. En of ik ook koffie wilde? Nee daar ga ik raar van kijken, thee dan? Hm wat een keuze.

Wat bleek nou, er is iets misgegaan met de communicatie van de MCN met het bellen en bespreken dat wij met ongeveer 25 mensen zouden komen en bij vertrek zou er nog precies het getal doorgebeld worden. Dat werkte heel goed en daar waren ze erg blij mee. Super afspraak. Er werd gesproken over eventueel koffie met eventueel een gebakje. Nou dat is letterlijk in het boek genoteerd, koffie met gebak. Ze hebben normaal appeltaart in huis, (op is op), maar nu hadden ze 25 stuks allerlei gebak ingekocht. Tja Carlo en ik hebben wat overlegd met het personeel en we zijn er uit gekomen. Negen leden hadden hun gebakje toch betaald en de rest is 50/50 gedaan. Wij kregen als tip mee om de volgende keer gewoon vrije keus voor drinken door te geven. Nu waren zij verrast dat wij ineens een ice tea of chocomelk wilde. 😉 Dit is een les die geleerd moet worden, waar de fout ook ligt, dan maar gedeelde smart. Voor hun is dit ook niet leuk, ze deden zo hun best, pluim voor hun. Verder was de bediening daar heel prettig en ik heb daar een goed gevoel aan over gehouden toen Carlo en ik als laatste het restaurant verlieten als nette MCN leden. We werden nog uitgezwaaid.

Het was ook erg gezellig om daar bij elkaar te zitten, en zo kwamen er vragen over de hutten in Valkenburg, Hoe werkt dat dan? Zonder ledenlijst hoe weet ik dan wie er gaat en wie er in een hut wilt en bla bla bla…..? In principe is het zo dat je zelf moet regelen met wie je samen een hut wilt en je moet hem sowieso zelf boeken en betalen. Er kunnen 4 mensen in een hut, dat is tevens het goedkoopst, omdat de hutten per hut per nacht worden betaald. Dus als je eenmaal weet met wie je een hut deelt moet je financieel ook delen. Iemand die ineens niet kan komen moet dan wel betalen of iemand anders op die plek kunnen zetten. Het werkt niet zoals in Bleialf dat we het hele kamp hebben ongeacht alle hutten vol zitten en we alleen de volle hutten betalen.

Zo’n avondrit is altijd leuk, niet ver, maar toch even uit met de gezellige MCN. Het is voor menigeen wat haasten zo na het werk, of onhaalbaar, dat kan helaas ook. Het is al enkele jaren een fijt dat we avondritten hebben geïntroduceerd en wel met groot succes. Het is ook erg fijn om verschillende avonden te hebben i.v.m. andere clubs en verenigingen. Wat ik helemaal top vind is nu in 2018, dat de 2e op dinsdag is. De 3e op een woensdag, enz. Zo weet je precies hoeveel avondritten er nog komen. 😉

Ok dan, dit was het wel weer even, tot een volgende keer.

Vriendelijke groetjes, Monique Tuinstra

Een keer vreemd gaan!

Stiekem had ik al een jaar contact via Facebook, bekeek de foto’s en volgde alle uitstapjes, maar had een ontmoeting nog nooit aangedurfd.

Tot zondag 8 april, per mail had ik gevraagd of ik kennis mocht komen maken en ik was van harte welkom. YES, eindelijk was het zover, ik ging de motor club Nieuwegein ontmoeten.

Een hele stap kan ik u melden, ik ben namelijk al lid van een motorclub en dan voelt het toch een beetje als vreemdgaan, zeker omdat die club, de BMW club Nederland die dag met haar “nieuwe” leden ging toeren.

Al vroeg stond ik bij mijn zoon & schoondochter in de straat om samen met hen en mijn echtgenote Petra naar Nieuwegein te gaan. Peter van der Voorn vond het een goed idee om met z’n viertjes te komen en voor ons ook wel gezellig, want zo vaak rijden we niet gezamenlijk.

Al op de parkeerplaats van het pétanque centrum werden we zeer hartelijk welkom geheten door Wim, Peter en Arie en binnen kwam Yacinthe zich namens de jong MCN voorstellen. Na het applaus voor Arie en het hijsen van de clubvlag hebben we een prachtige rit gemaakt, met Rinus als bekwaam voorrijder.  Met de gezellige groep hebben we uiteraard Haastrecht ook aangedaan waar heel slim voor iedereen een gelijke lunch werd aangeboden (betaalbaar en lekker snel). Na zo’n top dag kan je natuurlijk alleen maar besluiten om lid te worden!

Alhoewel er agenda technisch wel eens een conflict zou kunnen ontstaan blijkt er van vreemd gaan overigens geen sprake, de leden van de MCN komen allemaal uit de regio.  De MCN heeft in tegenstelling tot de BCN, wat een landelijke merkenclub is, geen auto’s en slechts enkele BMW ’s. De combi auto’s en motoren plus leden uit heel Nederland maakt het organisatorisch wat complexer maar ook wezenlijk anders dan de MCN met leden uit de buurt en een mooi pallet aan verschillende merken motoren.

Tot slot zal ik ons nog even voorstellen:

Wij heten Petra en Arno de Jager, zijn allebei 57 en wonen al ruim 33 jaar in Hagestein. Al op mijn 18e verjaardag stapte ik op de motor met proefrijbewijs, zoals dat toen heette. Tien jaar geleden ben ik opnieuw opgestapt, eerst op een R75-5 oldtimer die nu in de huiskamer staat, daarna een R1150RT en nu een K1600GT.

De laatste hebben we gekocht omdat Petra altijd te weinig ruimte heeft voor haar bagage bij weekendjes weg én omdat ik waanzinnig geniet van het prachtige geluid…… Plausibele redenen dus voor een 6 cilinder haha.

We kunnen als het moet ook altijd nog ons eigen motorclubje beginnen, alle stelletjes uit ons gezin hebben namelijk minimaal 1 motor rijbewijs. Gelukkig wonen we dus niet in Lopik aan de dijk.

Petra en Arno

PvdV: De foto’s met o.a. de BMW in de woonkamer kunnen helaas niet geplaats worden. Hier wordt aan gewerkt!!

Van duo naar actief rijdend lid (Bas Spanjaards)

Het is aanpassen, proberen en het toch eigen maken van de handelingen op een oude pan european. Zwaar in gewicht als het stilstaat, koppeling is meer duwen en in zijn “vrije” zetten is nog even zoeken. Nu 4 x gereden op mijn pan, in een groep, alleen, met vallen en opstaan, maar het komt wel en gaat steeds vloeiender. Een kwestie van gewoon doen, testen, meer ervaring krijgen, blijven rijden en oefenen, oefenen, oefenen.  Blijft leuk dat motorrijden.  Bedankt voor de rit.

Groetjes en tot de volgende rit. Bas

Verslag zomertijdrit 25-3-2018

Laat ik weer eens een verslag schrijven, al een tijd terug.

Bas was voor het eerst met de motor naar mij toe gekomen en we hebben moeten passen en meten om dat ding in mijn achtertuin te krijgen, daar zeg je u tegen. Wel pal achter de schuttingdeur, want anders hadden we nog tig keer moeten steken om hem netjes in het midden te zetten. Hij had daarna 1 zijkoffer eraf kunnen krijgen en er met moeite ook weer op, maar eigenlijk zit de kentekenplaat in de weg, dus dat is geen optie. Maar goed hij kan in de tuin, dat vind ik wel erg prettig.

Afgelopen week lag er nog pekel op de weg, dus ik vroeg mij af of ik zou gaan rijden. Ik zei al tegen hem, jij mag best gaan, maar met pekel dan zwaai ik wel uit met de auto, haha. Het had gelukkig op tijd, redelijk genoeg geregend en ja wij zouden rijden. Wij waren de 1e van de MCN, mag in de krant, alleen Lucy was er en Arie kwam net aanrijden, met de auto, toen wij nog bij de motoren stonden.

We waren zaterdag voor het eerst met z’n tweeën met twee motoren op pad, even oefenen. Bandenspanning op orde maken en wat nieuwe sapjes erbij. Ik sinds maanden weer in het zadel, hij heeft in de winter gewoon doorgereden op de lesmotor, haha. Mijn accu er weer in en dit keer netjes de klok gelijk gezet, wat een gedoe. En dat mocht ik zondag dus nog een keer doen, oh ja! Het klokje bij Bas z’n motor leek ons erg makkelijk. Een knopje uur, minuut en reset, maar het wilde niet lukken. Tja of je stopt de stekker erin, contactslot. J

Afijn, nu de rit. Adri heeft een erg leuke bochtige route uitgezet, maar vond het te koud om mee te rijden, zo ook Yacinthe. In onze lunchpauze begrepen wij dat ze alsnog zijn gaan rijden en ons al voorbij waren. Wij waren met 9 solo motoren en later bleek 4 navigaties. 2 Garmin en 2x TomTom, waarvan 1 rare dingen liet zien, dus Walter wilde niet voor rijden. Ok, dus ik ben als voorrijder gaan rijden, voor het eerst sinds ik navigatie heb. Nu ben ik een plaatjes mens, dus dit is inderdaad wel makkelijker dan tekst met een routerol, maar ik heb geen geluid en heb nog wat moeite met wanneer ik precies de bocht om moet. Susan had als taak de gelederen te sluiten en bij nood even dar het voortouw te nemen.

Straatje keren was meerdere keren voorgekomen helaas, sorrie. Meerdere keren te vroeg en 1x te laat. Het begon al in Nieuwegein na enkele kilometers, de route was klaar. Dus stop route en opnieuw en ja we konden weer verder. Ik dacht ik neem de ventweg om dan zo de weg weer op te draaien, maar dat was dus net doodlopend. Goed begin dacht ik nog, dan is 9 motoren best wel veel. Later in de route waren ze met de weg bezig die ik moest hebben, dus met even terugrijden kwamen we er ook langs de andere kant van het watertje.

Er was 1 aspirant Jong MCN rijder bij en Bas net zijn rijbewijs en motor, dus dat voelt als een extra verantwoordelijkheid voor mij. Ik was zo blij dat ik de route erop had gekregen met hulp van……… Door al die vele bochten en veel andere weggebruikers schoot de rit niet op en ik was erg blij dat ik een restaurant tegenkwam waar we de 1e stop hielden. Ik merkte dat 9 motoren een lang elastiek werden, dus ik moest mijn snelheid wel aanpassen. Sowieso is het in het begin van het seizoen, dus nog even rustig aan. Dit restaurant zat vol met erg veel motorrijders, goh waar komen die toch ineens vandaan? En veel gezinnen met erg veel kinderen, een dolle boel dus.

De officiële lunchpauze, eind deel 1 was lekker rustig. Ik had wel sterk het vermoeden dat onze motoren wel meer motoren aantrokken. Of wij gereserveerd hadden? Geen idee. Ik zie nog zo bijdehand. We weten van te voren natuurlijk nooit hoeveel mensen er op komen dagen. Maar er was wel gebeld voor ongeveer 9 personen. Ik vroeg nog of er een club genoemd was, maar dat was niet zo. Moet niet gekker worden, wel precies ons aantal. Dus Adri als jij het was, je mag door voor de wasmachine.

Natuurlijk maakte de zon het warmer, maar de zomerhandschoenen heb ik na de lunch toch weer verruild voor wat dikkere. De zonnebril kwam erg goed van pas. We hebben weer veel vogels gezien waaronder twee vliegende zilverreigers vlak rechtsvoor naast ons, geweldig en oh we moeten naar rechts, hm. Nu weet ik dat de winters steeds warmer worden en dat er parkietachtige in het Vondelpart leven, maar om nu een kleine papagaai of grote gifgroene parkiet langs de kant van het water in een stuik te zien vond ik wel het hoogtepunt van die dag.

Na de lunch begreep ik dat menigeen niet terug zou gaan naar Nieuwegein. Aan het eind van de rit wilde ik nog even stoppen om elkaar nog even te spreken op een parkeerplaats ofzo, maar waar doe je dat dan? In dit geval te laat, want van de 9, inmiddels 8 stopte er 4 bij het AC bij de Meern. Bedankt dat jullie mee reden, een gezellig cluppie. Tot een volgende keer.

Groetjes, Monique