Kampeer weekend Valkenburg (22-8-2019 t/m 25-8-2019)

Mijn eerste kampeerweekend met de MCN. Omdat ik nog niet zolang motor rijd was het voor mij best wel een uitdaging. Een aantal dagen voor vertrek maar eens gekeken of ik al mijn spullen op de motor kon vastzetten.

Vertrek vanaf Mc Donald naar Den Bosch via de snelweg en daarna binnen door naar de camping. Het was een mooie tocht. Bij aankomst op de camping eerst maar het tentje opzetten. Daarna zijn we met een aantal gaan eten in het restaurant van de camping. Bij terugkomst op de plek rond de caravan van Ellen en Hans wat gedronken en nagepraat. Voor mij toch wel een vermoeiende dag met de nodige aantal kilometers. Ook het zitvlak had er last van. Dus dan maar het tentje in om te slapen.

De volgende dag (vrijdag) stond er een mooie rit uitgezet door Duitsland. Er werden groepjes gemaakt. Wim, Hans de K. (met een camping gast als duo passagier achterop) en ik. Hans reed voorop met z’n Gold Wing en ik daarachter. In het eerste stuk hadden we een aantal wegopbrekingen waardoor je de route volgens de navigatie niet kon volgen. We kwamen ook een ander groep tegen die hetzelfde probleem had. Dus maar een andere weg inslaan en kijken of de TT de route weer oppakt. Eenmaal weer op de route ging het richting de bergen. Voor mij was het een soort vuurdoop met al die haarspeldbochten. Soms was ik Hans uit het zicht verloren maar gelukkig had ik de TT nog. Tijdens de rit hebben we een koffie- en lunchstop gemaakt, konden we even de benen strekken. Het was zeer mooi weer met hoge temperaturen. We hebben die dag aardig wat kilometers gemaakt met vele mooie bochten. ‘s Avonds hadden we bij de tent een BBQ. Hans en Ellen hadden een BBQ bij zich.  De vader en moeder van Adri waren vrijdagmiddag met de camper aangekomen en zij hadden ook een BBQ bij zich, dus genoeg voor al het vlees voor de grote groep.

De volgende dag (zaterdag) weer een een mooie route maar nu door België. Helaas pech voor Rinus. Zijn motor wilde niet meer starten. Bleek dat het startrelais defect was. Nu reed ik samen met Sjaak en Ruth, Hans, Monique en Wim. In België zijn de wegen niet allemaal even vlak en zonder kuilen. Dus heel wat gehobbel op de motor. Tijdens een koffiestop nog wat nuttige aanwijzingen gekregen voor het rijden in de bochten. Ook die dag was het weer erg warm. Maar weer een hele mooie rit.

‘s Avonds gingen we met een aantal tapas eten in Valkenburg. In het restaurant was er al een tafel voor ons gereserveerd. Het was een viergangen menu maar de vierde gang ging er bij niemand meer in. Daarna teruglopen naar de camping. Op de camping nog gezellig wat met elkaar wat gedronken en gebabbeld en daarna gaan slapen.

Zondagochtend hadden we een gezamenlijk ontbijt. Er was volop te eten met heerlijke broodjes en croissants. De zon scheen al behoorlijk en de temperatuur liep alweer snel op. In de hitte de tent opruimen en de spullen weer op de motor vastbinden. Niet iedereen ging de route naar huis rijden. Sjaak en Ruth, Monique en ik zijn met elkaar de route gaan rijden. Ook nu hadden we enkele navigatie problemen. Maar uiteindelijk de route weer gevonden. Onderweg nog een koffie stop met een heerlijk ijsje. Na weer vele kilometers door het vlakke Nederlandse landschap een drinkpauze genomen. In eten hadden we niet veel trek omdat het ochtend ontbijt behoorlijk was. Dus dan  verder richting Nieuwegein. Bij een benzinepomp even gestopt. Nog wat te drinken genomen en alvast afscheid van elkaar genomen omdat Monique naar Wijk bij Duurstede gaat. In Nieuwegein Sjaak en Ruth gedag gezegd en nog even de tank vullen en dan naar huis.

Van dit kampeerweekend heb ik erg genoten. Vele kilometers (totaal 1030 km) gemaakt en heel veel ervaring opgedaan. Zeker het rijden in de bergen met de haarspeldbochten. Ook leer je de mensen met zo’n weekend beter kennen. Al met al een zeer geslaagd weekend geweest.